Naše společnost Dostupné bydlení České spořitelny, a.s. umožňuje podat oznámení prostřednictvím vnitřního oznamovacího systému (whistleblowing).
Co je whistleblowing?
Whistleblowing je nástroj pro nahlášení závažných nezákonných aktivit na pracovišti, pokud nelze využít stávající standardní kanály. Vaši identitu jako oznamovatele i poskytnuté informace bude znát pouze řešitel oznámení a garantuje prošetření vašeho oznámení.
Kdo může podat oznámení?
Oznámení může podat kdokoliv, kdo je nebo byl zaměstnancem, dodavatelem, zákazníkem, uchazečem o práci, dobrovolníkem, stážistou nebo jinou osobou, která pro nás vykonávala práci. Oznámení můžete podat anonymně nebo pod svým jménem.
Jaká oznámení můžete podat?
Prostřednictvím whistleblowingu můžete nahlásit protiprávní jednání, které se stalo nebo má stát v rámci naší společnosti Dostupné bydlení České spořitelny, a.s., a to v různých kategorií: finanční kriminalita; ochrana a bezpečnost spotřebitele; úplatkářství a korupce; bezpečnost, soukromí a ochrana dat; problémy životního prostředí; dodržování předpisů a ostatní.
Jak podat oznámení?
Závažné případy (týkají se členů statutárního orgánu či dozorčí rady nebo jejichž škoda přesáhne 3 miliony EUR) oznamte prostřednictvím kanálů zřízených Erste Group Bank AG:
- online: Erste Integrity Platform,
- telefonicky: +43 681 20750821,
- poštou: OU 0196 0985 Non-Financial Risk Management, Am Belvedere 1, A-1100 Vienna,
- osobně: na základě žádosti.
Ostatní případy oznamte prostřednictvím kanálů zřízených Českou spořitelnou, a.s.:
- online: Nenech to být (NNTB),
- telefonicky: +420 705 573 017,
- e-mailem: oznameniwb@csas.cz,
- poštou: ČS, a.s., 6800 Compliance, WBO FSČS – neotvírat, Olbrachtova 1929/62, 140 00 Praha 4,
- osobně: na základě žádosti.
Jak se řeší oznámení?
Oznámení řeší Whistleblowing Officer určený Českou spořitelnou, a.s. či Erste Group Bank AG dle závažnosti případu. Do 7 kalendářních dnů vás bude informovat o přijetí oznámení. Do 30 dnů (respektive až 90 dnů) vás bude informovat, jak bylo oznámení vyhodnoceno a jaká opatření byla přijata a realizována.
Důležité informace
Oznamovatel by měl mít důvodné přesvědčení, že oznamované informace jsou pravdivé. Uveďte co nejvíce informací, abychom mohli efektivně vyšetřit a vyřešit situaci.
Zavazujeme se chránit oznamovatele před jakýmikoli odvetnými opatřeními souvisejícími s oznámeními učiněnými v dobré víře.